Scopul și Obiectivele ATD

Scopul şi obiectul de activitate

ASOCIAȚIA PENTRU TRANSFORMARE DIGITALĂ (A.T.D.) este o asociație non- profit al cărei scop îl reprezintă crearea unui mediu de lucru mai performant și mai puțin stresant în instituțiile publice și mediul privat prin îmbunătățirea competenţelor profesionale ale salariaților cu ajutorul cursurilor de pregătire profesională și personală, precum și prin implementarea conceptelor și tehnologiilor de transformare digitală pentru a simplifica, eficientiza și optimiza activitatea lor, atât la nivel instituțional, cât și în relație cu cetățenii / contribuabilii.

Asociația își propune prin programele sale să îmbunătățească satisfacția salariaților și reducerea nivelului de stres la locul de muncă prin optimizarea activității acestora.

Asociația vizează pe termen mediu și lung obținerea de impact pozitiv la nivel social prin îmbunătățirea calității vieții personale și a performanțelor profesionale ale salariaților din România.

Asociația se poate asocia cu orice persoană fizică sau juridică pentru realizarea oricăror activități cu caracter economic, care se pot desfășura în spațiul în care se află sediul Asociației sau în alte spații deținute conform legii, asocierea făcându-se în baza unui contract de asociere în participațiune sau a altui act juridic. Aceste activități economice se vor efectua în vederea bunei desfășurări a activităților

Asociației și pentru îndeplinirea unor obiective, conform art. 4 din prezentul statut.

Adunarea Generală va desemna fie Președintele, iar în cazul lipsei acestuia pe Vicepreședintele Consiliului, ca împuternicit al Asociației, pentru negocierea oricărui contract de asociere, în ceea ce privește aportul Asociației și modalitățile de împărțire a rezultatelor obținute în urma acestuia, pentru îndeplinirea obiectivelor Asociației și activității specifice acestuia.

Scopul și obiectivele de activitate se realizează prin:

– Conștientizare și educație: Asociația își propune să crească nivelul de conștientizare în rândul salariaților și a angajatorilor cu privire la importanța pregătirii profesionale și personale și a îmbunătățirii competențelor digitale pentru îndeplinirea cu succes a activității profesionale și impactul pozitiv al acestora pentru crearea unui mediu de lucru plăcut și performant. Aceasta va fi realizată prin organizarea de seminarii, ateliere și conferințe despre rolul pregătirii profesionale și personale și a procesului de transformare digitală în optimizarea activității și furnizarea de informații relevante despre rolul acestora în gestionarea corespunzătoare a nivelului de stres și creșterea satisfacției în muncă al salariaților, cu implicarea specialiștilor din domeniu. Se vor realiza de asemenea, campanii media de conștientizare a celor menționate.

– Cursuri de pregătire profesională și personală: Asociația va oferi salariaților de la nivelul instituțiilor publice acces gratuit la cursuri și platforme de pregătire profesională și personală, cu accent pe dezvoltarea abilităților de gestionare a stresului, de comunicare asertivă și de rezolvare a problemelor. Aceste cursuri vor ajuta angajații să-și îmbunătățească competențele profesionle, să se simtă mai siguri în munca lor, să facă față mai eficient provocărilor și să interacționeze constructiv cu toți partenerii.

– Implementarea tehnologiilor digitale: Asociația va colabora cu organizații și experți pentru a dezvolta și implementa tehnologii și soluții digitale care să contribuie la reducerea stresului și creșterea satisfacției la locul de muncă, precum și îmbunătățirea experienței contribuabililor/cetățenilor în interacțiunea cu instituțiile publice. Aceasta poate include utilizarea aplicațiilor digitale pentru optimizarea și automatizarea proceselor de lucru, managementul documentelor sau platforme de comunicare și colaborare eficiente.

– Cursuri de transformare digitală: Asociația va oferi salariaților cursuri și resurse (acces gratuit la platforme de e-learning) pentru a-și dezvolta abilitățile și competențele digitale și pentru a se adapta la schimbările tehnologice din mediul lor de muncă. Aceasta poate ajuta la creșterea eficienței și a productivității, reducând astfel stresul asociat cu presiunea de a fi la curent cu noile tehnologii.

– Evaluarea și monitorizarea progresului: Asociația va dezvolta mecanisme de evaluare și monitorizare a progresului în ceea ce privește reducerea stresului și creșterea satisfacției muncii în rândul salariaților și a rolului determinant pe care îl au pregătirea profesională și introducerea tehnologiilor digitale în gestionarea corespunzătoare a acestora. Acest lucru va ajuta la măsurarea impactului programelor implementate și la identificarea domeniilor care necesită îmbunătățiri continue.

– Colaborarea cu instituțiile și organizațiile publice/private: Asociația va colabora cu organizații publice/private pentru a promova inițiativele privind asigurarea echilibrului psihoemoțional la locul de muncă și pentru a dezvolta politici și practici (întărirea pregătirii profesionale, implementarea soluțiilor și tehnologiilor digitale) care să sprijine bunăstarea salariaților și optimizarea activității acestora.

– Resurse și sprijin: Asociația va furniza resurse și sprijin pentru angajații care se confruntă cu stres, anxietate, insatisfacție la locul de muncă etc., inclusiv acces la servicii de consiliere psihologică și vocațională, workshop-uri sau grupuri de suport și îi va sprijini în vederea creșterii competențelor profesionale, digitale și personale necesare și va asigura selectarea si colaborarea cu o echipa de specialiști în domeniu cu experiență și expertiză relevante.